tirsdag den 7. juli 2015

MINE ROSER

Mit liv i kolonihaven vokser nu heldigvis mere dag for dag og helheden i hus og have er begyndt at fungere. Det har været en rejse fra dag 1 af, med stort slid i lind strøm i hele 3år her den 28 juli. Det
er min mand som har knoklet det hele igennem.Kik gerne oppe i fanen...forandring.

Jeg har fået ideerne og min mand har udført dem, så det er skønt når det hele går op i en højere enhed.
Det er først nu vi begynder at puste lidt ud, og nyder det som ER gjort, men må sige der også har været ideer der er blevet kasseret, for der skal jo være en harmoni i hus og have .

Haven er begyndt at forme sig, jeg satser jo på Cottage Garden og det i sig selv er jo mange planter der skal samles...pyha...men jeg prøver at sætte farverne sammen og ved det nok bliver flyttet mange gange...endnu før jeg er tilfreds.

Her vil jeg nu vise mine roser som jeg bare har nydt idag dem syntes jeg lige jeg vil vise Jer.


                                         Claus Dalby rosen dejlig eksotisk duft









        Prinsesse Anne...bliver lysere efter nogen tid, liflig duft og denne er god som hæk...





               Willestrup Rosen




                      Castle Rosa




Climbing Iceberg








                                                     New Dawn




Kender ikke navnet på denne laksefarvet rose






alle mine roser blev sadt sidste år så syntes allerede jeg har fået gevinst i form af blomstringen i år.


Det blå bed vil jeg lige vise,men det er kun på vej. 







Det var lidt fra min kolonihave Idag .
Havde besøg af Maria fra den Eksperimenterende Have idag, så det var dejligt at få inspiration derfra
Maria eksperimenterer med mange dejlige ting og har en skøn Have og væksthus.



7 kommentarer:

  1. Hej Grethe
    Der er da kommet en del roser ind i din have. Cottage stilen er skøn og den vil bestemt blive flot i din have.
    Ham manden han er god til at udføre dine ideer, stor ros til ham :o))
    Det blå bed er rigtigt smukt.
    Kram til dig herfra

    SvarSlet
  2. Kære Grethe

    Jeg er heller ikke typen, der kan se det hele for mig, inden jeg er i gang, så det med at planterne kommer til lidt efter lidt og bliver flyttet en smule rundt kan jeg sagtens forstå. Desuden har jeg også gjort mig den erfaring, at den samme plante kan opføre sig forskelligt fra år til år. Mærkeligt. Jeres have ser allerede ud til at være skøn, så det er vist kun prikkerne over i'erne, I har gang i nu. Den rose du her i indlægget kalder Queen Anne er da vist Princess Anne. Også lige meget. Kongelig er den jo ;-)

    SvarSlet
  3. Godt Nette du skal have stor ros for du retter mig, må indrømme jeg lå i min seng og skrev, enda med et hekseskud pga. Det møgvejr vi ikke kan tåle....haha...ang. Prikker så er der mange endnu...jeg er blot i lære...go dag til dig og din skønne have.

    SvarSlet
  4. Hej grethe.Ja !!! er det ikke bare en skøn tid medalle de smukke roser..........viser også en del af mine.
    Og hvor ser der bare godt ud idin have.
    Dejligt at i nu kan nyde det hele efter flere år med det store arbejde din mand har udført.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
  5. Tak Jette for din søde kommentar, jeg sender roserne videre til min mand...hav en god aften..
    Mvh. Grethe

    SvarSlet
  6. Det er så dejligt at se en have begynde at forme sig. Der sker hele tiden noget nyt.
    Dejlig roser du viser i dag.
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
  7. Tak Lonni. Ja det har du ganske ret i, den fase er bare hård men også dejlig og lidt dyr, men syntes jeg får så meget tilbage, ideerne de står i kø, så jeg har svært ved at begrænse mig....god weekend til dig.

    SvarSlet