fredag den 31. juli 2015

UKRUDTET


En proces som at indrette have og købe ind af alskens planter er jo en ren drøm det ved vi, ren nydelse at udpege farver og duft sammensætninger og udforme bede, pergolaer  som jeg har på tegnebrættet ect. men det der ukrudt hører jo også med, ofte glemmer vi, at det er bagsiden af medaljen. 

Når vi så har gået derude i timevis kommer fortjenesten også at nyde sit færdige arbejde, sådan har jeg det, jeg dvæler lidt ved det jeg har gjort og straks kommer nydelsen. At det hele igen er såre godt.



Idag har jeg puklet rundt i haven og helbredet er ikke just 20 længere, så alt tager noget længere tid.
Jeg har det bare sådan at alt medens jeg styrter rundt, tænker jeg at lige det og det skal også nås..så jeg vil snart håbe på mere sol, og ikke mere regn...

Min nabo stak hovedet ind og sagde nøjjj hvor I knokler, og smed lige et indspark at husk lige jeg har 
Åben Have...en kunstnerisk Have er det...
Det blev det hele jo ikke bedre af...for så skal jeg have styr på det sidste da mange nok lige stikker hovedet ind over havelågen...jeg har købt lidt rust så det skal jo også indrettes.



Som tidligere skrevet er vi ved at få vand ind, så jeg har forsømt ukrudtet, det måtte jeg bøde for Idag.





Min røllike syntes jeg at der er så meget eventyr i ......




















6 kommentarer:

  1. Jeg har også været efter ukrudtet i dag, det er hårdt arbejde, men dejligt når det er gjort. I morgen kan jeg starte et nyt sted :) Der er nok af det.

    SvarSlet
  2. Hehe Grethe, jeg kender godt det med at fare rundt med hovedet under armen og hele tiden få øje på noget, som liiiige også skal ordnes :-) Jeg ved ganske enkelt ikke, hvordan jeg skal nå det hele :(Jeg har susende travlt med alt muligt andet end haven disse dage, og håber meget at jeg når derned denne weekend, for hold da op hvor den trænger.

    SvarSlet
  3. Jeg har planlagt at jeg i morgen bl.a skal ud og nyde det gode vejr samtidig med at jeg skal have checket haven efter for ukrudt, stauder og sommerblomster skal lige have en make over efter alt det regn og blæst vi snart har haft i flere dage, det føles i hvert fald sådan. Så god weekend til dig
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  4. Hej Grethe.Ja !!! det kan være svært at nå det hele.
    Og at luge ukrudt er der vist ikke mange der synes om.
    Skal selv til en rund fødselsdag i morgen.
    Og vi knokler med at renovere vores skur.
    Men vi når det nok i sidste ende.
    Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet
  5. Jeg er helt vild med det rustne bord som du har stående på terrassen. Hvor har du fundet sådan en lækker sag?

    SvarSlet
  6. Til Martin.
    Den lækre sag er fra en blomsterbutik som skulle nedlægges.
    Så ud og kik hos blomsterhandleren ....god jagt.
    Mvh. Grethe

    SvarSlet