onsdag den 8. juni 2016

FRA FRØ OG ANDET GODT



Så kom mine Stolt Kavaler så langt, nogle læsere husker måske mit indlæg om 
det nye frøfirma Florama.dk  som har domicil her i Aalborg.
Nu skal de bare plantes ud farven bliver dyb mørklilla det glæder jeg mig til at se.
Engleblomst er også snart klar til at vises frem.......lige om hjørnet.
Forøvrigt er de Så flinke hos Florama.




Her er det frø fra LivsnyderHaven.dk 
Faktisk Claus Dalby lækre gule tallerkensmækker.

Der skulle gerne blive nogle lækre capers til syltning....





   Prinsesse Anne rosen den første blomst ...skøn tid vi har lige nu.



 
  Her i weekenden var jeg et smut over grænsen, så mødte jeg denne 
  skønhed og det sagde bang en opstammet hortensia Hydran Paniculata, den kunne lige akkurat       være i bilen.
  Hvor er jeg glad for at have lidt på den anden side af Havehuset, selvom her skal være
  et udekøkken....men den fylder jo ikke i bredden forneden . 
  
  I vores have skal vi tænke mere træer det har vi erfaret med den varme vi har haft...
  Så lige nu er det tænke boks ....
  Ligger nogle med et godt bud modtages det gerne..
  Jeg tænker en pæn stamme gerne skulpturelt som vil kunne opstammet og give skygge..
  
  Det er et must i hver en have med træer....
  
  




  Denne dobbelte Digitalis fik jeg også plads til fra Tyskland elsker Digitalis.
 



 
   Valmuerne står pæne nu syntes de ligner silke lidt.

  



   Var så heldig at få fat i nogle primulaer Vialii
   Den gør en forskel karaktermæssigt i haven.




  Staudebedet er ved at tage form, men slurp siger det ude i haven hver gang jeg har været på 
   plantekøb.....hos mig skal det stå tæt og ser hvor planterne står skulder ved skulder er der ingen
   ukrudt....og selvfølgelig skal der ikke vandes nær så ofte..



Det var lidt fra haven denne omgang håber alle der læser med må få en dejlig dag.
De bedste hilsner Grethe fra HAVELIV ...

3 kommentarer:

  1. He he... Tænker du har været en tur hos Havefolkets Lagersalg i Skalborg? Så de havde "dine" primulaer og har set du har skrevet om dem før.
    Din valmue er super smuk, staudevalmuen er på min ønskeliste til haven. Riddersporerne er også dejlige, har du sået selv, siden der er en del forskellige farver?
    Jeg har svært ved at rådgive om træer, siden jeg bor med landhave. De træer jeg tænker på er alle længe om at blive til ordenlig skyggegivere eller er ALT for store til en kolonihave... Hvad med at kombinere plantning af træer for skygge med pergola? En pergola kan da plantes til med lækre roser/clematis/andet guf. Så kan man sætte en skyggedug op under på varme dage, indtil planterne giver skygge?

    Mvh. Gitte

    SvarSlet
  2. Hej Grethe
    Åhh for en smuk Hortensia. Det var godt den kunne være i bilen. Vil du bede Maria om at kontakte mig ang på søndag. Glæder mig meget til en hyggelig dag sammen med jer.
    Masser af hilsner fra Linda

    SvarSlet
  3. Tak Gitte, jo da Havefolket det er sandelig rigtig nok dem kommer jeg ikke uden om især når de lige får friske planter hjem, var heldig i sidste uge at der rullede to store vogne ind med dugfriske skønne ting.
    Kan godt se det for mig ang. Pergola....det har jeg strejfet i tankerne så hvem ved....om det bliver din gode hjælp der kommer mig til gode her.
    Tak for din hilsen på min blog.

    SvarSlet