fredag den 23. december 2016

HAVENS BLÅ BOG


Jeg er ovenud lykkelig, tænk denne bog som vist nok var Anne Just 2. Bog  hun skrev, har jeg været
så heldig at få fat i et eksemplar ren guf.....

Forlaget hedder Saxo .......

 Jeg elsker blåt i haven hvis nogen skulle være i tvivl.
Anne har en særlig måde at skrive på for mig helt malerisk - hun fik alt til at være let, men også 
meget igangsættende måde at skrive på, at man sidder og tænker jeg må gøre det samme.

Når hun gik i sin Have i Hune var hun altid rosende og behjælpelig, hun udgav sig ikke for noget 
mere vidende, men at mærke hendes kærlighed til blomster / planter var utrolig. Jeg vil kalde det hun havde,et særligt talent. Hun kunne navnene på planterne men med en diskretion at man ikke mærkede
nogen form for overlegenhed.  

Jeg har skrevet det før, havde jeg ikke mødt Anne var jeg aldrig blevet et have menneske.
Da ofte en have virker kedelig på mig ....flade pande kager kan jeg helt sikkert ikke med.
Undskyld hvis jeg generer nogen...men Anne gav mig en øjenåbner for selvfølgelig skal en have 
være omgivet af spændende højder og ikke mindst rum virkning at hvad mon næste hjørne rummer.

Ikke at sige jeg selv har det på plads tvært imod, men arbejder hen imod det....en dag af gangen...






                              Så lære, lære hele livet...tror ikke jeg bliver udlært....



       Det her var Anne især god til, at male det hun så...




         Skønne Allium som var en af hendes yndlinge...


                                 Smukke hornvioler som her.

Jeg er bare så taknemlig over jeg har mødt hende og kommet igang.
Elsket og savnet er Anne Just.

Glædelig jul til alle mine læsere. Mon ikke Havens Blå Bog skal studeres i juledagene..
Kærlig. Hilsen Grethe

2 kommentarer:

  1. Den vil jeg også gerne have. Anne Just , har også været til store Insbiration for mig. Jeg købte hendes bog , Et år i min Have , for mange år siden. Efter jeg havde læst bogen , måtte jeg selfølgelig , se hendes have. Jeg har været der mange gange. Har to gange overnattet på Havehotelet . Trist, at hun ikke er her mere. Venlig hilsenHeidi Olsen

    SvarSlet
  2. Tak fo dine søde ord angående bogen. Heidi du kan sagtens få fat i den hos Saxo hvis du bestiller på nettet.
    Selv elsker jeg blå blomster helt vildt, og manglede ideer til flere for så mange er der jo heller ikke med mindre man
    lader planterne gå igen i bedene . Overnatning i Haven i Hune det da en rigtig god ide. Det må man unde sig selv.
    Selv fik jeg af min datter en overnatning jeg aldrig glemmer....
    Mvh. Grethe

    SvarSlet